De Heenreis - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Mandy Go3 - WaarBenJij.nu De Heenreis - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Mandy Go3 - WaarBenJij.nu

De Heenreis

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Hierbij mijn eerste verhaal vanuit het verre Zuid-Afrika.

Gisteren was het dan zover, het begin van mijn verre reis. Na afscheid te hebben genomen van lieve mensen ging ik dan! Nu had ik bij het inchecken al een hulphond gezien, een blonde labrador (dit vond ik als honden gek natuurlijk helemaal geweldig!). Na een tijdje te hebben gewacht bij the gate, konden we boarden. Nu kreeg ik opeens een ander zitplaats. Waarom? Misschien raad je het al, die hulphond ging mee en dat bleek dus op mijn plek te zijn... Nu was het niet heel erg want zat nog steeds bij het raam, op weg naar Heathrow, Londen.

De vlucht verliep allemaal soepel, geen problemen. Daar aangekomen moest ik alleen maar overstappen en in Terminal 5 blijven. Ondertussen even wat eten gezocht en opgegeten want had wel honger tegen 8 uur. Nu bleek terminal 5 drie verschillende plaatsen te hebben A, B en C. Ik was dus op A en moest naar B, was even zoeken maar ging dus met de metro. Toen weer even gewacht en daar begon mijn lange vlucht. In een mega groot vliegtuig en weer bij het raam :). Gelukkig was de plaats naast mij helemaal leeg, kon ik ook daar wat spullen leggen en een extra kussen in beslag nemen, want de vrouw daarnaast had de extra deken al. Nog even filmpje gekeken, wat gedronken, om vervolgens wat proberen te slapen. Was pas tegen 2uur gok ik zo. Toch werd ik pas 8 uur in ochtends wakker en kwamen ze met ontbijt langs, kon zelfs met english breakfast beginnen, nee bedankt haha. Zo kwam ik weer in Kaapstad aan.

In Kaapstad moest in eerst langs de paspoort controle, ging allemaal goed tot ik verder liep... Ik werd op eens aan gehouden en aangesproken door politie. Met heel veel vragen zoals wat ik hier deed, wat ik ging doen, hoelang, of het eerste keer was in Afrika etc. Waarom? voor mijn eigen veiligheid, als er wat gebeurt zouden zij sneller weten wie ik ben. Ook al was Zuid-Afrika nog zo'n leuk en liefdevol land, ik moest goed uit kijken als meisje alleen. En als tip kreeg ik mee: vooral niet zwanger worden! Vervolgens moest ik mijn koffer ophalen en weer terug inleveren omdat ik met een andere vliegtuig maatschappij vloog. Gelukkig verliep dat wel snel en toen was het nog zeker 3,5 uur wachten voor dat vliegtuig vertrok. Het boarden was ook wat later dan gepland want het vliegtuig was er nog niet, zijn kwartier/halfuur later gaan vliegen dan planning was. Dit was dan maar een klein vliegtuigje. Maar ik zat weer bij het raam!
George is dan weer een klein vliegveld. Hier liep je het vliegtuig uit, het vliegveld binnen, koffer van band afpakken en daar stonden dan de mensen van mijn stage. Een van het bedrijf en 2 andere meiden die ook vandaag zijn aangekomen. Waarvan een uit Duitsland en de andere ook uit Nederland. Nu sliepen deze meiden alleen wel in het andere huis en werd ik eerst gedropt.

In het huis waar ik slaap zitten 8 meiden en 1 jongen. Nu slaap ik met een meisje uit Engeland op de kamer, alleen deze week want dan gaat ze naar huis. Kan ik toch nog een week goed mijn Engels oefenen. De meeste mensen uit het huis komen namelijk uit Duitsland. Nu heb ik iedereen nog maar even gezien omdat ze vroeg naar bed gaan, maar ik zal ze nog wel leren kennen.

Morgen eerste dag op het bedrijf, krijg ik rondleiding en uitleg. Dus er komt nog meer voor een andere dag.

Zijn jullie ook een beetje op de hoogte en weten jullie dat ik veilig ben aangekomen!

bye bye xxx Mandy

  • 25 Augustus 2014 - 20:34

    Marie-Josee:

    Goed bezig ;-)

  • 25 Augustus 2014 - 21:07

    Adrie V.d. Kasteele:

    Leuk reisverslag mandy. We zullen het volgen. Fijn dat je goed bent aangekomen.geniet maar van die mooie tijd . Groetjes uit Dinteloord.

  • 26 Augustus 2014 - 16:09

    Rita:

    leuk dat we kunnen lezen dat alles goed is daar zal je zeker blijven volgen

  • 01 September 2014 - 12:48

    Simone Godrie:

    Hoi mandy

    Leuk dat de heenreis goed gegaan is wij wensen je een fijne tijd toe in zuid Afrika

    Groetjes ome dre tante simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 4625

Voorgaande reizen:

04 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Augustus 2014 - 05 Oktober 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: